loading

کانال اطلاع‌رسانی رسمی برید

برای دریافت جدیدترین اخبار برید، کانال تلگرامی ما را دنبال نمایید

اطلاعات بیشتر

امنیت در پرگار

گواهینامه افتا برای تمامی سامانه‌های پرگار دریافت شد

اطلاعات بیشتر

سامانه استعلام و پیگیری دولت
رصد

سامانه رصد، خدمتی است که با همکاری نهاد ریاست جمهوری و شرکت برید سامانه نوین با هدف جلوگیری از رسوب نامه ها در مراکز مرتبط با نهاد ریاست جمهوری و اطمینان از رسیدن نامه ها به مراکز طراحی و تولید شده است.
وب سرویس رصد، امکان پیگیری و پایش نامه های ارسالی در سیستم اتوماسیون اداری از نهاد ریاست جمهوری به سایر مراکز دولتی و حکومتی متصل به شبکه دولت را ممکن می سازد.

راه‌کار یکپارچه پرگار

گام های اتصال به سامانه استعلام و پیگیری دولت (رصد):


1-

دریافت تعهدنامه "اتصال به سامانه رصد" از استانداری متبوع یا دستگاه مادر و تکمیل و ارسال آن از طریق سامانه شبکه دولت (سیماد) با نظارت مرکز فناوری استانداری/ دستگاه مادر به ریاست جمهوری

2-

پس از تایید تعهدنامه یاد شده در بند اول، برقراری ارتباط مکانیزه مطابق دستورالعمل مربوطه، توسط شرکت برید برای دستگاه متقاضی

چنانچه تعهدنامه تایید نشده باشد،
لازم است دستگاه متقاضی نسبت به رفع آن اقدام نماید. در غیر اینصورت امکان اتصال به سامانه میسر نخواهد بود.

3-

شرکت برید مکلف است قبل از اقدام به راه اندازی رصد و طی هر یک از مراحل آن وضعیت تایید پیش نیازهای لازم را از راهبر رصد ریاست جمهوری استعلام نماید.

  • نتیجه تایید یا عدم تایید تعهدنامه به صورت کتبی توسط ریاست جمهوری از طریق سیماد به دستگاه متقاضی اعلام می گردد.
  • ارائه iso لازم توسط ریاست جمهوری برای برقراری ارتباط مکانیزه، صرفاً پس از تایید تعهدنامه قابل ارائه به شرکت پیمانکار (برید) خواهد بود.
  • آشنایی با مراحل راه اندازی رصد و دسترسی به فرم تعهدنامه، خط مشی ایزوله سازی، دستورالعمل برقراری ارتباط مکانیزه و غیره از طریق فرم اینترنتی امکانپذیر می باشد.

آشنایی بیشتر با مراحل راه اندازی رصد و دسترسی به فرم تعهدنامه

جهت راه اندازی سامانه رصد توسط شرکت برید

می‌توانید از روش‌های ذیل استفاده نمایید:

1- تماس با کارشناسان ما

021- 83192422

2- ثبت درخواست راه اندازی در پرتال مشتریان برید

مطابق دستور نهاد ریاست جمهوری اتوماسیون اداری سازمان ها باید الزامات مشخصی را پوشش دهند که محصولات اتوماسیون اداری تحت وب پرگار و سازمان الکترونیک eOrg از این الزامات به صورت کامل پشتیبانی می نماید.

سوالات رایج

پاسخ سوالات رایج را در این بخش مطالعه کنید.

  • سیستم رصد چیست؟

    در راستای اجرای بخشنامه شماره ۱۷۳۹۸۳۶ مورخ ۱۵/۱۲/۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، سامانه استعلام و پیگیری دولت (رصد) برای ارتقای سلامت و شفافیت اداری، تسهیل، تسریع، یکپارچه سازی و استنادپذیری الکترونیکی مکاتبات، رهگیری و پیگیری مکاتبات بین دستگاهی و همچنین حذف کاغذ با هدف کاهش هزینه ها، توسط ریاست جمهوری راه اندازی و روی شبکه اختصاصی دولت راه اندازی گردید که به پیرو آن به کلیه سازمان های دولتی آنرا ابلاغ نموده است. این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک ، افزایش سرعت پاسخگویی دولت و تسریع در گردش امور اداری می باشد که دبیرخانه های دستگاه های اجرایی با اتصال به سامانه ی رصد امکان نمایش وضعیت های دریافتی را برای فرستنده نامه فراهم آورده است.

  • ارتباط سیستم رصد از چه طریق می باشد و چه پیش نیازهایی لازم دارد؟

    سیستم رصد طبق پروتکلی که نهاد ریاست جمهوری برقرار نموده است می بایست از طریق شبکه دولت متصل شود و نیازمند زیرساخت ارتباطی می باشد که باید ابتدا از طرف نهاد ریاست جمهوری و افتا، بسترارتباط شبکه مورد تائید قرار گرفته و سپس تنظیمات بعدی اعمال گردد. جهت راه اندازی این سیستم یک وب سرویس و یک ویندوز سرویس نصب می شود.

  • نحوه ی کار سیستم رصد چگونه است؟

    این سیستم شامل یک وب سرویس می باشد که بعد از Host شدن بر روی سرور و تنظیماتی شامل ورود اطلاعات مراکزی که در این بستر در حال مکاتبه می باشند شامل کد یکتای هر مرکز و نیز نام آن مرکز، امکان برگرداندن اطلاعات گردش کار نامه همراه با شرح ارجاعات را در مبدا دارا می باشد، همچنین این امکان وجود دارد که کلیک بر روی هرخط از گردش کار نامه، یک پیام برای آن گیرنده با محتوای پیش فرض و نیز امکان تغییر متن محتوا جهت جلوگیری از رسوب نامه را دارد.

  • آیا سیستم رصد یکطرفه می باشد؟

    ارتباط سیستم رصد می تواند یک سو، دو سو و حتی چند سو باشد که در فاز اول راه اندازی مقرر شده بود یکطرفه و تنها از سمت نهاد ریاست جمهوری امکان مشاهده گردش کار نامه ها وجود داشته باشد اما در فاز بعدی این ارتباط دو سو و چند سو تعریف گردید.

  • آیا سیستم رصد برای جلوگیری از مشاهده گردش کار نامه ها ، دارای سطح دسترسی و طبقه بندی می باشد؟

    بله در نرم افزار eorg ، این امکان وجود دارد که بتوان محدودیت هایی را برای کاربران مقصد جهت جلوگیری از مشاهده گردش کار نامه ها براساس طبقه بندی که می تواند شامل بدون کنترل ، عدم ارسال گردش کار نامه و یا براساس طبقه بندی باشد ، همچنین این امکان وجود دارد که کاربر و یا گروهی از کاربران را مجاز به مشاهده گردش کار نامه ها نمود.