loading

کانال اطلاع‌رسانی رسمی برید

برای دریافت جدیدترین اخبار برید، کانال تلگرامی ما را دنبال نمایید

اطلاعات بیشتر

امنیت در پرگار

گواهینامه افتا برای تمامی سامانه‌های پرگار دریافت شد

اطلاعات بیشتر

خدمات پایگاه داده

پوشش نیازهای متنوع، با حداکثر سرعت و کیفیت

مدیریت پایگاه داده، در بسیاری از مواقع کار حساس و مهمی‌ست؛ چرا که پایگاه داده اصلی‌ترین محل ذخیره‌سازی اطلاعات است و اگر دچار آسیب شود ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را به هر سازمان یا مجموعه‌ای تحمیل کند.

فارغ از نوع پایگاه داده‌ای که در سازمان مشتری در حال استفاده است، تیم تخصصی پایگاه دادۀ برید تمام تلاش خود را برای حفاظت از داده‌های ارزشمند مشتریان به‌کار می‌بندد.

محافظت از پایگاه داده، اصلی‌ترین وظیفه ماست.

پایداری Availability

هدف اصلی در خصوص پایداری سیستم، این است که کسب و کار مشتری به خاطر قطع شدن سیستم تحت تأثیر قرار نگیرد. بازگردانی کامل اطلاعات و سرعت مناسب واکنش، دو عامل مهم هستند که باید قبل از وقوع حادثه‌هایی که منجر به آسیب‌دیدن سیستم می‌شوند به آنها توجه کرد.
در بازگردانی اطلاعات، مهم‌ترین عامل این است که نسخۀ پشتیبان Backup به خوبی تهیه و نگهداری شده باشد. در این صورت با اجرای صحیح عملیات بازگردانی اطلاعات می‌توان از به خطر افتادن داده‌ها جلوگیری کرد. در خدمات پایگاه دادۀ برید، ما خود را موظف می‌دانیم که به مشتریان خود در فرآیند پشتیبان‌گیری و چک‌کردن نسخه‌های پشتیبان خدمت‌رسانی کنیم.

خدمت Cloud Control

راهکاری جامع برای مدیریت، مانیتورینگ و بهینه‌سازی پایگاه داده

Cloud Control راه‌حل‌های جامع و ساده‌ای را برای مدیریت، مانیتورینگ، تست، تشخیص و بهینه‌سازی محیط‌های پیچیدۀ فناوری اطلاعات در اختیار سازمان‌ها و کسب‌وکارها قرار می‌دهد.
با استفاده از Cloud Control می‌توان تمام کارهای مربوط به Administration و Monitoring را به‌انجام رساند و عملاً می‌توان با یک کنسول، تمام وضعیت‌های DB را مشاهده کرد؛ همچنین می‌توان وضعیت خود Oracle را نیز بررسی کرد و اگر خطا یا ایرادی در سیستم به‌وجود بیاید آن را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کرد.
از آنجایی که Cloud Control روی یک سرور مجزا راه‌اندازی می‌شود، بار اضافه یا سربار روی سرور ندارد و تمامی مراحل جمع‌آوری داده(Data Gathering) و پایش‌ها روی سروری مجزا انجام می‌شود.
برای سازمان‌هایی که چند DB دارند، این امکان تعبیه شده است که هرکدام از پایگاه‌های داده، راهبر(Admin) منحصر به‌فرد داشته باشد و با اعطای دسترسی‌های مختلف، تنها با استفاده از همین یک کنسول، می‌توان همه‌چیز را در پایگاه‌های داده مدیریت کرد.
نکته: این سرویس فقط مخصوص پایگاه دادۀ Oracle نیست و با استفاده از آن می‌توان بسیاری از فضاهای دیگر در محیط‌های IT را مدیریت کرد. این مدیریت از طریق سنسورهای Cloud Control صورت می‌گیرد و اینگونه نیست که فقط مختص «ویندوزی‌ها» و «اوراکلی‌ها» باشد.

خدمت «سرور موازی پشتیبان» ADG

کمترین وقفۀ ممکن در کارهای سازمان، به‌هنگام خراب‌شدن سرور اصلی

هدف اصلی سرویس ADG، کمک به سازمان‌ها برای برقراری سرویس سامانه ها در کمترین زمان ممکن است. با استفاده از ADG در مواجهه با اتفاقاتی که منجر به از دسترس خارج شدن سرور اصلی می‌شود، با کمترین وقفه در کار سیستم «سرور موازی پشتیبان» جای سرور اصلی را می‌گیرد و مانع از دست رفتن اطلاعات یا ایجاد وقفه در خدمت‌رسانی می‌شود و فرصتی در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد تا سرور اصلی را بازیابی کنند.

مزايای استفاده از سرويس ADG:

آمادگی کامل برای مواجهه با بحران:

با استفاده از Active Data Guard، سازمان شما برای مواجهه با بحران‌ها به صورت کامل آمادگی خواهد داشت؛ چرا که تمامی اطلاعاتی که در سرور اصلی ذخیره می‌شوند، بدون فاصلۀ زمانی و به صورت موازی در سرور موازی پشتیبان نیز ذخیره‌سازی خواهند شد و در مواقع بحرانی، در طول چند دقیقه Switch به سرورِ موازی اتفاق می‌افتد. در بسیاری از سازمان‌ها، حتی چند دقیقه از کار افتادن سیستم نیز می‌تواند منجر به آسیب‌های پرهزینه و بعضاً جبران‌ناپذیر شود. بنابراین فرآیند Backup و Restore نمی‌تواند گزینۀ اصلی برای نگهداری و بازگردانی اطلاعات باشد. با سرویس ADG این نوع سازمان‌ها و شرکت‌ها مطمئن خواهند شد که در موارد اینچنینی، کمترین آسیب ممکن به سرمایه، کسب و کار و اعتبارشان وارد خواهد شد.

اجرای فرایندهای BI بر روی سرور ADG به جای سرور اصلی:

در سازمان‌هایی که از ابزارهای BI یا هوش تجاری برای استخراج گزارش‌های تحلیلی و مدیریتی استفاده می‌کنند و اجرای این گزارش‌ها بار زیادی بر روی سرور اصلی قرار می‌دهد. با داشتن سرور ADG ،برای اجرای این گزارش‌ها به خاطر ماهیت صرفاً خواندنی آنها می‌توان به جای سرور اصلی، از سرور موازی پشتیبان استفاده کرد و به این صورت از کندی سرور اصلی جلوگیری می‌شود.

سرويس ADG براي چه مشتريانی مناسب است؟

اصلی‌ترین مشتریان خدمت ADG سازمان‌ها و شرکت‌هایی هستند که امنیت داده‌ها برای‌شان از اهمیت بالایی برخوردار است و اولویت‌شان در بحث امنیت، جلوگیری از توقف سیستم و از دست رفتن اطلاعات است.

راه حل RAC

اتصال دو یا چند سیستم، برای تشکیل یک پایگاه دادۀ خوشه‌ای

اتصال دو یا چند سیستم، برای تشکیل یک پایگاه دادۀ خوشه‌ای

Real Application Cluster امکانی در پایگاه دادۀ Oracle است که دو یا چند کامپیوتر را برای تشکیل یک پایگاه دادۀ خوشه‌ای به هم متصل می‌کند؛ این اتصال به‌نحوی انجام می‌شود که تمامی این کامپیوترها به‌صورت یک سیستم واحد عمل می‌کنند.
با استفاده از Oracle RAC این امکان به‌وجود می‌آید که به‌جای یک Instance چند اینستنس داشته باشید و با توزیع تراکنش‌ها بین Instanceهای متفاوت، توان پردازشی پایگاه داده را به بهینه‎‌ترین حالت ممکن مدیریت کنید.
فایدۀ استفاده از Oracle RAC این است که با تقسیم و توزیع متناسب بار بین instanceهای پایگاه داده، باعث افزایش بهره‌وری می‌شود؛ یعنی دقیقاً همان کاری را که ARR درسطحی بالاتر و بین DBها انجام می‌دهد را، RAC برای اینستنس‌های پایگاه داده انجام می‌دهد.

راه حل RAC براي چه مشترياني مناسب است؟

سازمان‌هایی که تراکنش‌های زیادی دارند و قطع‌نشدن سیستم برایشان حائز اهمیت است، اصلی‌ترین مشتریان این خدمت هستند.

ابزار مدیریت پایگاه داده DBM

ابزار شرکت برید برای مانیتورکردن مشکلات مربوط به پایگاه داده در سازمان مشتری

ا Database Management یک کنسول مدیریتی است که توسط شرکت برید طراحی شده است و با مانیتورکردن مشکلات مربوط به DB در مراکز مشتریان، راهکاری فراهم شده است که مشتریان بتوانند از طریق یک داشبورد، به‌سادگی متوجه مشکلاتی که برای پایگاه‌های دادۀ آنها پیش می‌آید بشوند.
این امکان نیز وجود دارد که مشکلات احتمالی از طریق پیامک برای مراکز مشتریان ارسال شود.
علاوه‌براین، بر اساس خودکارسازی‌هایی که با این ابزار در حوزۀ مدیریت پایگاه داده ممکن می‌شود، ریسک مدیریت DB کمتر می‌شود و می‌توان کارهای پرتکراری را که نیاز به دقت زیاد دارند، به این کنسول سپرد.
هدف از تولید این ابزار، کمک به کاهش نگرانی راهبران سیستم در مورد پایگاه داده است و این هدف تحت عناوین زیر پوشش داده می‌شود:

  • مشاهدۀ وضعیت فضای ASM
  • مشاهدۀ وضعیت Active Data Guard
  • مانیتورکردن وضعیت Invalid Objects در پایگاه دادۀ Oracle
  • مدیریت و مشاهدۀ خطاهای بحرانی و غیربحرانی Oracle DB
  • ساماندهی وضعیت آرشیوها در DB و DG
  • مشاهدۀ وضعیت Table Spaceها و سنجش نیازمندی‌های توسعه‌ای
  • اعتبارسنجی Backupها و مشاهدۀ وضعیت نسخه‌های پشتیبان
  • سنجش آخرین وضعیت پایگاه داده از لحاظ میزان فضای آزاد و حجم فضای استفاده‌شده

اجرای مانور

تمرین برای مواجهه با سوانح و پیشامدهای غیرمترقبه

همانطور که از نام این خدمت مشخص است، هدف از آن، تست سلامتی فرآیندهایی‌ است که ممکن است هنگام سوانح و پیشامدهای غیرمترقبه با آنها مواجه شویم.

Backup Maneuver

در مانور Backup، یک نسخه از نسخه‌های پشتیبانی را که قبلاً گرفته شده‌اند و ذخیره شده‌اند، به‌صورت تصادفی انتخاب کرده و با بارگذاری روی سرور، سلامت آن را می‌سنجیم تا جایی برای نگرانی از این بابت باقی نماند.

Data-Guard Maneuver

در مانور Data Guard با تعویض نقش پایگاه دادۀ اصلی و پایگاه دادۀ پشتیبان، برای مدت محدود(مثلاً یک هفته)، امتحان می‌کنیم که آیا در صورت وقوع حادثه می‌توان روی Data Guard به‌صورت کامل و با اطمینان حساب کرد یا خیر.

ایمنی و امنیت Safty & Security

ویروس‌ها، باج‌افزارها و حملات سایبری تهدیدهای همیشگی و خطرناکی برای داده‌ها هستند. راهکارهای فنی متفاوتی برای جلوگیری از آسیب‌پذیری و حفظ امنیت سیستم وجود دارد و اصلی‌ترین محلی که باید از آن محافظت همیشگی به عمل بیاید، پایگاه داده است.
برای عدم دسترسی ویروس‌ها و باج‌افزارها به داده‌های موجود در پایگاه داده، دو راهکار اصلی وجود دارد.

راه‌اندازی Windows Core در لایۀ APP و DB

جلوگیری از خطرات امنیتی و خرابی‌های ویندوز

راه‌اندازی Window Core در لایۀ APP :

سازمان‌ها می‌توانند با راه‌اندازی Windows Core در لایۀ اپلیکیشن خطرات امنیتی را به‌ حداقل برسانند. تفاوت Windows Core با نسخۀ معمولی Windows این است که Windows Core مینیمال‌تر است! یعنی در Windows Core چیزی به‌نام رابط کابری گرافیکی GUI وجود ندارد و این ویندوزِ Minimal، فقط شامل اجزاء و کامپوننت‌هایی می‌شود که برای اجرای نقش‌های سرور و اجرای نرم‌افزارها مورد نیاز هستند.

راه‌اندازی Window Core در لایۀ DB :

استفاده از راهکار Windows Core در لایۀ پایگاه داده، میزان خطرات و احتمال آسیب‌رسیدن به پایگاه داده را کاهش می‌دهد. نکته: پیشنهاد تیم تخصصی پایگاه دادۀ برید به سازمان‌های مشتری این است که لایۀ APP را با سیستم‌عامل Windows Core و لایۀ پایگاه داده را با سیستم‌عامل Linux راه‌اندازی و مدیریت کنند.

راه حل Hardening

کاهش میزان آسیب‌پذیری و از بین بردن حفره‌های امنیتی

به تمام فرآیندهایی که به‌منظور کم‌کردن آسیب‌پذیری سیستم‌ها و با روش اصلاح نقاط ضعف یک سیستم همراه باشد، هاردنینگ می‌گویند. این اصلاح، شامل خاموش‌کردن سرویس‌های غیرضروری سیستم نیز می‌باشد و اصطلاحاً به آن، از بین بردن حفره‌های امنیتی نیز گفته می‌شود.
با اعمال Hardening روی IIS (Internet Information Services)، نرم‌افزار پایگاه داده و اطلاعات جداول پایگاه داده، آسیب‌پذیری سیستم‌های نرم‌افزاری تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند و امنیت آنها بالاتر می‌رود.

هاردنینیگ IIS

عملیات هاردنینگ IIS شامل اجراکردن یک‌سری تنظیمات روی سرور است. یعنی با تغییر تنظیماتی که به‌صورت پیشفرض در سرورIIS وجود دارد و با توجه به میزان امنیتی که مدنظر سازمان‌هاست و عملکردی که از سرور خود انتظار دارند، این تنظیمات شخصی‌سازی شوند و راه‌های نفوذ امنیتی نیز از این طریق کاهش پیدا کند.

هاردنینگ DB

در رابطه با خود پایگاه داده، هاردنینگ می‌تواند از طریق Encrypt Backup صورت بگیرد؛ یعنی باید با رمزگذاری رکوردهایی که در جداول پایگاه داده ذخیره می‌شوند، مانع از قابل‌مشاهده‌شدن آنها شد.
در حالت عادی و بدون Hardening اگر کسی به‌طریقی به داده‌های ذخیره‌شده در جداول پایگاه داده دسترسی پیدا کند، می‌تواند آنها را مشاهده کند ولی اگر عملیات هاردنینگ و کدگذاری جداول انجام شود، این کار غیرممکن می‌شود.

راه حل ASM

مدیریت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، از طریق الگوریتم‌ها و مکانیزم‌های بالغ

سازمان‌هایی که برای حفاظت از اطلاعات خود اولویت قائل‌اند و به مسائل امنیتی توجه دارند می‌توانند با استفاده از سرویس Automatic Storage Management مدیریت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را به الگوریتم‌ها و مکانیزم‌های بلوغ‌یافتۀ اوراکل بسپارند و علاوه بر امنیت، از کارایی بیشتر نیز بهره‌مند شوند.

مزايای استفاده از سرويس ASM به شرح زیر است:

جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و باج‌افزارها:

دسترسی ویروس‌ها و باج‌افزارها به فایل‌های ذخیره‌شده در پایگاه داده، معمولاً به‌واسطۀ مشاهده‌پذیر بودن فایل‌سیستم‌ها در ساختار ویندوزفایل صورت می‌گیرد؛ و از آنجایی که با مکانیزم ASM، فایل‌سیستم‌ها دیگر قابل مشاهده نیستند و مدیریت فضای ذخیره‌سازی کاملاً توسط این سرویس و با استانداردهای اوراکل صورت می‌گیرد، دیگر جایی برای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

عدم محدودیت در حجم فایل‌ها:

هنگام استفاده از سرویس ASM، محدودیت‌های سیستم عامل در ارتباط با حجم فایل‌ها دیگر معنایی ندارند. به‌عنوان مثال در سیستم‌عامل ویندوز، محدودیت حجم 64GB برای هر فایل وجود دارد ولی بعد از راه‌اندازی سرویس ASM این محدودیت برداشته خواهد شد و این سرویس از Big Fileها پشتیبانی می‌کند.

مدیریت خودکار فضای اضافه‌شده بدون نیاز به عملیات جابجایی سرور:

هنگامی که به دلیل کمبود فضای خالی برای ذخیره‌سازی اطلاعات، اقدام به اضافه کردن هارددیسک‌ها می‌کنیم، دیگر نیازی به جابجایی سرور وجود ندارد؛ سرویس ASM به‌صورت خودکار، فضای اضافه‌شده را مدیریت می‌کند و اطلاعات قبلی و جدید را به‌صورت متوازن در مجموع فضای ذخیره‌سازی، ذخیره می‌کند.

افزایش کارایی به‌دلیل مكانيزم توزیع متوازن داده‌ها بر روی دیسک‌ها:

با رشد چشمگیری که مکانیزم‌های Oracle در چگونگی ساماندهی و توزیع اطلاعات ذخیره‌شده داشته‌اند، دسترسی به داده‌ها سریع‌تر اتفاق می‌افتد و همچنین به دلیل همساز بودنِ ASM با پایگاه دادۀ اوراکل، فرآیند خواندن از ویندوز و نوشتن بر ویندوز حذف می‌شود و سرعت و کارایی به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

جابجایی آسان داده‌ها در صورت نیاز به تغییر سرور، نصب مجدد و سایر موارد مشابه:

عدم وابستگی به سیستم‌عامل باعث می‌شود که داده‌ها و اطلاعات موجود در Storageها را به سادگی بتوانیم به سایر سرورها انتقال دهیم و این امر علاوه‌بر سهولت اجرایی، سرعت و دقت جابجایی را نیز افزایش می‌دهد.

سرويس ASM براي چه مشترياني مناسب است؟

سازمان‌ها و شرکت‌هایی که حجم زیادی از اطلاعات(بیشتر از یک ترابایت) را در پایگاه‌ دادۀ خود نگهداری می‌کنند.
سازمان‌ها و شرکت‌هایی که رشد اطلاعات و داده‌های خود را در یک بازۀ میان‌مدت(یک یا دو سال)، پیش‌بینی می‌کنند.
سازمان‌هایی که به دلیل انجام عملیات تبدیل اطلاعات(Convert)، داده‌های زیادی را از سال‌های قبل در سیستم خود نگهداری می‌کنند.

عملکرد Performance

برای بهره‌وری بهتر نرم‌افزارهای سازمانی، استفادۀ بهینه از داده‌های ذخیره شده در دیتابیس ضروری است.
عملکرد بهتر، در بسیاری از موارد به معنای سریعتر انجام شدن فرآیندهای مرتبط با داده‌هاست. فرآیندهایی مانند پشتیبان‌گیری، جستجو و به طور کلی تمام فرآیندها باید به صحیح‌ترین صورت ممکن اجرا شوند.

مهاجرت به Linux

رفع خطرهای امنیتی پایگاه داده و افزایش پایداری

Directory Base بودن سیستم عامل لینوکس باعث می‌شود که دیگر فایل‌ها به سادگی برای باج‌افزارها قابل مشاهده نباشند و عملاً از این بابت، خطری متوجه پایگاه داده نباشد. چرا که تعداد کاربران سیستم عامل لینوکس، نسبت به سیستم‌عامل ویندوز بسیار کمتر است.
با مهاجرت به لینوکس، پایگاه دادۀ شما ایمن‌تر می‌شود و با اعطای مجوزهای خاص به اعضای مختلف تیم، می‌توانید مدیریت مسائل مربوط به پایگاه داده را به‌طور کامل تحت اختیار داشته باشید.

سایر پیامدهای ارزشمند در مهاجرت به لینوکس:

فایل سیستم XFS

مقابله با خرابی فایل‌ها در سیستم‌عامل لینوکس

در سیستم عامل Linux فایل‌سیستمی با فرمت XFS وجود دارد که با خرابی فایل‌ها مقابله می‌کند؛ به‌این صورت که اگر فایلی خراب بشود، خود سیستم عامل این خرابی را تشخیص می‌دهد که آیا این فایل قابل تعمیر است یا نه و در صورتی که نتواند آن را تعمیر کند، با نشانه‌دار کردن آن یا جابه‌جا کردنش، مانع از دسترسی می‌شود و این عملیات، Block Corruption را تقریباً از بین می‌برد.

قابلیت Multipath

قابلیت Multipath برای بالابردن Availability داده‌ها در فضاهای ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد که از چندمسیر به Storage دسترسی داشته باشد تا اگر بر اثر سانحه یا تصادفاً، یکی از این مسیرها دچار مشکل شد، سایر مسیرها قابل استفاده باشند و کارایی سیستم تحت تأثیر قرار نگیرد.

ارتقاء نسخۀ اوراکل به Oracle 19

اضافه‌شدن قابلیت‌های چشمگیر به پایگاه دادۀ شما

بهبودهای چشمگیری در نسخۀ Oracle 19 نسبت به نسخه‌های قبلی صورت گرفته است و با ارتقاء اوراکل قابلیت‌های بسیار زیادی به پایگاه دادۀ شما اضافه خواهد شد:

  • Rebalance خودکار و رعایت نوبت در ذخیره‌سازی اطلاعات در دیسک‌های متعدد. (مخصوص مشتریانی که از ASM استفاده می‌کنند.)
  • امکان جابجایی Data file ها بدون نیاز به قطع‌شدن سیستم.
  • رفع باگ Log4j در اوراکل 19 به‌واسطۀ پچ‌های ارائه شده.
  • عدم وابستگی به Flash Player برای مدیریت و مانیتورینگ.
  • جلوگیری از Brute-force attack با به‌روز شدن الگوریتم‌های امنیتی.
  • امکان سینک‌کردن Archive Fileهای پاک‌شده ، بدون نیاز به بکاپ‌گیری مجدد.(مخصوص مشتریانی که از خدمت ADG استفاده می‌کنند.)
  • امکان اجرای دستورهای Delete، Insert، Update روی ADG که می‌تواند به مراکزی که سیستم گزارش‌سازDRG دارند کمک کند که بدون افزایش بار روی DB اصلی گزارش‎‌های خود را تهیه کنند.

سرويس Smart Data Partitioning

تفکیک هوشمند داده‌ها، براساس میزان کاربرد و زمان تولید آنها

با استفاده از سرویس Data Partitioning ، تفکیک هوشمند داده‌ها بر اساس ميزان كاربرد و زمان تولید آنها صورت می‌گیرد؛ این دو نوع تفکیک، منجر به توزیع متنوع و کارآمد داده‌ها در Storageها می‌شود. و با استفاده از این سرویس سرعت بیشتری در دسترسی، ذخیره‌سازی، و خوانش داده‌ها خواهید داشت. همچنین به‌هنگام اجرای عملیات‌های Backup و Restore امکان مدیریت حجم داده‌ها را خواهید داشت.

مزايای استفاده از سرويس Smart Data Partitioning :

امکان استفاده از Storageهای کندتر و ارزان‌تر برای داده‌های کم‌استفاده:

توزيع داده‌ها بر اساس شاخص‌های مختلف در بسترهای ذخيره‌سازی، این امکان را به سازمان شما می‌دهد که برای ذخیره‌سازی داده‌هايی كه زمان نسبتاً زیادی از توليد آنها گذشته است و كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند، از Storageهای كم سرعت‌تر و بالطبع ارزان‌تر استفاده کنید و هزینه‌های را تا حد زیادی کاهش دهید.

خروج داده‌های ثابت و بی‌تغییر از فرآیند پشتیبان‌گیری:

تفكيك داده‌ها بر اساس زمان به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های قدیمی‌تری که دچار تغییر نمی‌شوند را از چرخه اصلي Backup خارج کنید؛ با این کار حجم دادۀ نسبتاً زيادي از عمليات دوره‌ایِ Backup خارج می‌شود و علاوه‌بر کاهش زمان فرآیند پشتیبان‌گیری، فضای لازم برای اين عمليات نيز تا حد بسیار زيادی كاهش خواهد يافت.

افزایش چشمگیر سرعت سیستم:

در جدول‌هایی که شامل تعداد و حجم زیادی از رکوردها هستند، توزیع نظام‌مند داده‌ها بر اساس شاخص‌های مختلف بهترین راه برای افزايش سرعت خوانش از جداول است. طبیعتاً با خدمتData Partitioning بالاخص اگر به‌طور معمول، تراکنش‌های زیادی در سیستم شما در حال انجام باشد، شاهد افزایش چشمگیر سرعت عملکرد و کارایی سیستم خواهید بود.

سرويس Smart Data Partitioning براي چه مشترياني مناسب است؟

سازمان‌ها و شرکت‌هایی که حجم زیادی از اطلاعات(بیشتر از یک ترابایت) را در پایگاه‌ دادۀ خود نگهداری می‌کنند.
سازمان‌ها و شرکت‌هایی که رشد اطلاعات و داده‌های خود را در یک بازۀ میان‌مدت(یک یا دو سال)، پیش‌بینی می‌کنند.
سازمان‌هایی که به دلیل انجام عملیات تبدیل اطلاعات(Convert)، داده‌های زیادی را از سال‌های قبل در سیستم خود نگهداری می‌کنند.

راه حل Golden Gate

نگهداری از پایگاه داده در دو یا چند محل جغرافیایی

سرويس Golden Gate نسل جدید تکنولوژی Replication با مزایای مختلف جهت یکسان‌سازی داده در دو پایگاه دادۀ مختلف است. با استفاده از اين سرويس مي‌توان پايگاه داده را در دو و يا چند نقطه جغرافيايي همزمان و به‌روز نگهداري كرد كه باعث افزايش ضريب ايمني سيستم خواهد بود. علاوه‌بر اين استفاده از اين سرويس براي مراكزي که داراي پراكندگي جغرافيايي هستند براي افزايش سرعت استفاده از سيستم نيز كاربرد خواهد داشت.

مزايای استفاده از راه حل Golden Gate

  • امکان یکسان‌سازی داده‌های چند پایگاه داده در نقاط مختلف جغرافیایی
  • امکان یکسان‌سازی جداول خاص و مورد نیاز
  • عدم نیاز به برقراری ارتباط همیشگی بین دو پایگاه داده بدون ایجاد اختلال در کارکرد سیستم در شبکۀ محلی
  • امکان مدیریت توزیع‌شده کاربران با استفاده از User Domain

راه حل Golden Gate براي چه مشترياني مناسب است؟

سازمان‌هایی كه داراي پراکندگی جغرافیایی هستند و داده‌ها را در نقاط مختلف جغرافيايي نگهداری می‌کنند.
سازمان‌هایی که می‌خواهند از داده‌های منتخب در یک سیستم دیگر، بهره‌برداری کنند.

برای آشنایی بیش‌تر
با خدمات و پشتیبانی برید، به این بخش‌ها سر بزنید

021- 83192327

ارائـه راهـکار‌های متنـوع، خـاص و متنـاسب برای شمـا