loading

با حجم بالای نسخه‌های پشتیبان چه کنیم؟

نویسنده: mohammad
آذر ۱, ۱۴۰۰
2
مقدمه

یکی از مشکلاتی که در اکثر مواقع با آن دست و پنجه نرم می‌‌‌‌کنیم، حجم بالای نسخه‌‌‌‌های پشتیبان است؛ وقتی بکاپ‌‌‌‌ها حجم بالایی داشته باشند، ممکن است در مدیریت حجم ذخیره‌‌‌‌سازی برای آنها با مشکلات متعددی مواجه شویم. کاهش حجم فایل بکاپ را در وهلۀ اول می‌‌‌‌توان با تغییر در تنظیمات مختلف در پایگاه داده […]

فهرست مطالب
فهرست مطالب
با حجم بالای نسخه‌های پشتیبان چه کنیم؟ - برید

یکی از مشکلاتی که در اکثر مواقع با آن دست و پنجه نرم می‌‌‌‌کنیم، حجم بالای نسخه‌‌‌‌های پشتیبان است؛ وقتی بکاپ‌‌‌‌ها حجم بالایی داشته باشند، ممکن است در مدیریت حجم ذخیره‌‌‌‌سازی برای آنها با مشکلات متعددی مواجه شویم.
کاهش حجم فایل بکاپ را در وهلۀ اول می‌‌‌‌توان با تغییر در تنظیمات مختلف در پایگاه داده انجام داد. به عنوان مثال در پایگاه دادۀ Oracle، انواع مختلفی از فشرده‌‌‌‌سازی وجود دارد که بسته به اولویت‌‌‌‌مان می‌‌‌‌توانیم یکی از آنها را انتخاب کنیم:

  • فشرده سازی Basic: در این نوع فشرده سازی، به صورت اتوماتیک میزان فشرده‌‌‌‌سازی و سرعت پشتیبان‌‌‌‌گیری در نسبت باهم تعیین می‌‌‌‌شوند و نه حداکثر فشرده‌‌‌‌سازی اتفاق می‌‌‌‌افتد و نه حداکثر سرعت پشتیبان‌‌‌‌گیری؛ بلکه هر دو به نسبت متناسبی تغییر می‌‌‌‌کنند.
  • فشرده سازی Low: در این نوع از فشرده‌‌‌‌سازی، کمترین میزان فشرده‌‌‌‌سازی ممکن انجام می‌‌‌‌گیرد و در نتیجه سرعت پشتیبان‌‌‌‌گیری در بالاترین حد قرار دارد.
  • فشرده سازی High: در این نوع، بیشترین میزان فشرده‌‌‌‌سازی ممکن انجام می‌‌‌‌گیرد و در نتیجه سرعت پشتیبان-گیری در پائین‌‌‌‌ترین حد قرار دارد.

راه حل بسیار مؤثر دیگر برای کاهش حجم نسخۀ پشتیبان، استفاده از راهکار Oracle Partitioning است که می‌‌‌‌توان با پشتیبان‌‌‌‌گیری از Writeable Datafileها حجم بکاپ را کاهش داد. در این فرآیند، پس از ایجاد یک نسخۀ پشتیبانِ کامل Full Backup، در پشتیبان‌‌‌‌گیری‌‌‌‌های بعدی، تنها از محتواهایی پشتیبان‌‌‌‌گیری خواهد شد که دارای تغییر بوده باشند و این کار علاوه بر کاهش حجم فایل بکاپ، موجب افزایش سرعت پشتیبان‌‌‌‌گیری نیز می‌‌‌‌شود.

دانلود